PAŃSTWOWA AGENCJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
O NAS KONTAKT Parpa BIP Parpa ENG A A A

baner01

 

Od 15 lat Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych prowadzi Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”, w ramach którego funkcjonuje telefon dla ofiar przemocy – 0801-12-00-02 (płatny pierwszy impuls). Osoby doznające przemocy i świadkowie, dzwoniąc do „Niebieskiej Linii” mogą uzyskać pomoc psychologiczną, prawną, informację o możliwościach uzyskania pomocy najbliżej ich miejsca zamieszkania. W uzasadnionych przypadkach pracownicy „Niebieskiej Linii” podejmują interwencję informując o podejrzeniu przemocy odpowiednie służby (policja, ośrodek pomocy społecznej, prokuraturę, sąd). Ze wsparcia Pogotowia „Niebieska Linia” od początku jego działalności skorzystało ponad 150 tys. osób.

 

Wykres poniżej przedstawia liczbę klientów dzwoniących do „Niebieskiej Linii” w kolejnych latach:

Więcej informacji na temat kampanii i Pogotowia „Niebieska Linia” udzieli Państwu Katarzyna Łukowska – Zastępca Dyrektora PARPA – tel. 022/5320320 i Katarzyna Michalska z działu ds. rodziny i młodzieży PARPA – 022/5320357



Cel i założenia kampanii
Kampania informacyjna służy przypomnieniu osobom doznającym przemocy i świadkom o możliwościach uzyskania pomocy w Ogólnopolskim Pogotowiu dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”. W celu nagłośnienia tej informacji PARPA przygotowała plakaty i ulotki informujące o Pogotowiu „Niebieska Linia” i jego ofercie. Do wszystkich gmin wysłane zostały bezpłatne pakiety informacyjne, z prośbą o przekazanie zawartych w nich plakatów i ulotek do miejsc, do których trafiają ofiary przemocy domowej. Materiały powinny trafić, za pośrednictwem gmin, do wszystkich komisariatów i komend policji, ośrodków pomocy społecznej, placówek wymiaru sprawiedliwości, organizacji pozarządowych itp.
Działania o charakterze informacyjnym prowadzone będą do końca wakacji 2010r. Na okres trwania kampanii uruchomione zostanie dodatkowe stanowisko przy Telefonie „Niebieska Linia” - 0801-12-00-02, tak, aby zapewnić dostęp do pomocy. Na bieżąco można też kontaktować się ze specjalistami droga elektroniczną, wysyłając e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

>>>>> List do gmin

Narzędzia:

>>>>> - zestaw banerów
>>>>> - ulotka
>>>>> - plakat
>>>>> - wzór notatki prasowej


Istnieje możliwość otrzymania materiałów bezpłatnych (do wyczerpania zapasów) po uprzednim skontaktowaniu się z Katarzyną Michalską z działu ds. rodziny i młodzieży PARPA (tel. 022/5320357, 022/5320349). Większą liczbę plakatów i ulotek można zakupić w Wydawnictwie PARPAMEDIA, tel. 022/6660979, www.parpamedia.pl


 

Banery do pobrania w linku powyżej "zestaw banerów"

 

 

 

 

 

 

 

 

2014 PARPA - Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych -  Polityka Plików Cookie